HAKKARİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ HİZMET STANDARTLARI
SIRA NO |
HİZMETİN ADI |
BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER |
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ(EN GEÇ) |
1. |
Bilgi Edinme ve BİMER |
1- Başvuru sahiplerinin e-posta veya yazılı olarak müracaatları |
15 GÜN |
2. |
Dilekçe Hakkının Kullanılması Hakkında Kanun Kapsamında Başvurular |
Dilekçe |
30 GÜN |
3. |
Kooperatif Kuruluşları |
|
4 GÜN |
4. |
Kooperatif Ana Sözleşme Değişikliği |
|
4GÜN |
|
|
8- Anasözleşmede gösterilen faaliyet süresinin değiştirilmesine ilişkin taleplerin değerlendirilmesi ile ilgili olarak kooperatifin süresinin dolmamış olması gerekmektedir. Kooperatifin süresinin dolmuş olması durumunda mahkemeden alınacak, kooperatifin faaliyette olduğuna dair tespit kararının sunulması gerekmektedir. |
|
5. |
Kooperatif Genel Kurullarına Bakanlık Temsilcisi Görevlendirilmesi |
Not: Genel kurul toplantı tarihinden en az 15 gün önce İl Müdürlüğüne müracaat edilmesi gerekmektedir. Diğer yandan, Kooperatifler Kanununun 47.maddesine göre yapılan genel kurul toplantıları için de Bakanlık Temsilcisi görevlendirilmesi hususunda başvuruda bulunulması zorunlu olup, bu tip toplantılar için yapılacak başvurularda yukarıda belirtilen 15 günlük süre şartı aranmayacaktır. |
2 GÜN |
6. |
Kooperatif Genel Kurullarıyla İlgili Belgelerin Verilmesi |
1-Dilekçe (kooperatif ortağı olmak, değil ise temsile yetkili olduğunu gösterir belge sunmak). |
3 GÜN |
7. |
İhbar ve Şikayet İşlemleri |
1- Dilekçe ve ekleri |
15 GÜN |
8. |
Görüş Bildirme İşlemleri |
1- Resmi Yazı |
15 GÜN |
9. |
Kıyı Kenar Çizgisi Tespitleri. |
|
30 GÜN |
10. |
Tersimat işlemleri. |
3-Bu paftaların CD ortamında sayısal olarak verilmesi gerekmektedir. |
5 GÜN |
11. |
Hukuk Müşavirliği, Mahkemeler veya diğer kamu kurumlarından, onaylı kıyı kenar çizgisi hakkında bilgi talebi. |
1-İstenilen bilgi ve belgelerin tam olarak hangi belde veya köye ait olduğu ve 1/1000 ölçekli halihazır harita pafta numarasının bildirilmesi gerekir. |
5 GÜN |
12. |
Kıyıda ve sahil şeritlerinde yapılacak düzenlemeler ve sabit yapılar ile ilgili (Liman, yat limanı, iskele, barınak, yanaşma yeri, rıhtım, dalga kıran, köprü, menfez, istinat duvarı, fener, çekek yeri, kayıkhane, tuzla, dalyan, tasfiye ve pompaj istasyonu) uygulama imar planları onayı |
3621 sayılı Kıyı Kanunu’nun 7. maddesi ile, Bakanlığımızca kıyı kenar çizgisinin deniz tarafında gerçekleştirilecek kıyı yapılarını içeren 1/1.000 ölçekli uygulama imar planları ile kentsel kullanım amaçlı dolgu düzenlemelerine ait 1/1.000 ölçekli uygulama imar planı tekliflerine ilişkin Bakanlığımızın 06.07.2011 tarih ve 27986 sayılı resmi gazetede yayımlanan tebliği kapsamında;
|
15 GÜN |
|
|
bilgi, belge ve gerekçesi ile plân kararlarını ihtiva eden imar plânı açıklama raporu. 5-Deniz Kuvvetleri Komutanlığı Seyir, Hidrografi ve Oşinografi Dairesi Başkanlığı tarafından onaylanmış hidrografik ve oşinografik rapor. 6-15/3/2009 gün ve 27170 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kıyı Tesisleri Yapım Taleplerinin Değerlendirilmesine Dair Tebliğ kapsamında hazırlanan fizibilite raporu. Kamu yatırımı olan projelerde, plân açıklama raporu yeterli kabûl edilir.
Müdürlüğümüzce yukarıda belirtilen bilgi ve belgelere göre eksiksiz olarak (bu belgelerden yatırımın özelliğine göre bazıları aranmayabilir.) hazırlanan yatırım talebini 15 gün içerisinde inceler. Eksik bulunduğu takdirde tamamlanması ve düzeltilmesi için iade edilir. Tamamlandığı takdirde yerinde inceleme yapılarak, arazi tespit ve değerlendirme tutanağı düzenlenir ve gerekçeli görüş ile birlikte yatırım teklif dosyası Bakanlığımıza, 1 ve 2 numaralı maddelerde istenen belgelerin birer örnekleri de ön İzin İşlemleri için Defterdarlığa 15 gün içerisinde gönderilmektedir. |
|
13. |
Belediyesince ve İl Özel İdaresince Onaylanan İmar Planlarının İnceleme ve Dağıtımının Yapılması |
1-İl Özel İdaresi ve Belediyesince Onaylanan mühürlü imzalı İmar Planı paftaları 2-İlave ve mevzii imar planlarında ilave olarak alınan kurum görüşleri
5-Plan Açıklama raporu 6-Planların CD ortamında sunulması Yukarıda belirtilen belgelerin tam ve eksiksiz olarak İlgi yazıyla beraber Müdürlüğümüze iletilmesi ile Müdürlüğümüzce düzenlenen inceleme raporu doğrultusunda İmar Kanunu ve mevzuatlarına uygun bulunursa 1 takım arşivlenmek üzere Müdürlüğümüzde bırakılır, 1 takım ise İller Bankası Anonim Şirketine(İmar Planlama Daire Başkanlığına) gönderilir. İnceleme Raporu neticesinde Uygun Bulunmazsa uygun hale getirilmesi için ilgisine göre İl Özel İdaresine veya Belediyesine geri, Bakanlığımıza da bilgi amaçlı yazılır. |
30 GÜN |
14. |
İmar Planı Gerekmeyen Ahşap İskele yapımı |
1-Talep dilekçesi 2-Taahhütname.
Yukarıda belirtilen belgelerin doğru ve tam olması durumunda; Konu ile İlgili Kamu kurum ve kuruluşlarından Oluşturulan Ahşap İskele Komisyonu sunulan belgeleri incelemek ve hazırlanacak protokol için yerinde toplanır. Protokol hazırlanır ve imzalanır. Vaziyet planı yerinde incelenir imzalanır. Komisyonun imzaladığı protokol metni ve vaziyet planı örneği, talep sahibi kişi veya kurum yetkilisine ve komisyonda görevli ilgili kurum temsilcilerine verilir. |
15 GÜN |
15. |
İmar Planına Esas Jeolojik&Jeoteknik Etüt Raporları onayları |
Jeolojik&Jeoteknik Etüt Raporları, arazinin jeolojik-jeomorfolojik yapısı, jeoteknik ve jeofizik özellikleri, afet risk durumunun değerlendirilmesi sonucu formatına uygun olarak hazırlanması gerekmektedir. İnceleme ve değerlendirme sonucunda Uygun alan (UA) ve önlemli alan (ÖA) olarak imara açılması söz konusu alanlara ait raporlar İl Müdürlüğümüzce onaylanır. Uygun olmayan alan (UOA), Jeolojik Etüt raporu gerektiren alan (JEGA) ve ayrıntılı jeolojik etüt rapor (AJE) değerlendirmesi içeren raporlar Bakanlığımızca onaylanacaktır. Not: Rapor öncesi yapılan arazi çalışmalarının Müdürlüğümüz teknik elemanları gözetiminde gerçekleştirilmesi gerekmektedir. |
10 GÜN |
16. |
Zemin etüt rapor onayları. |
Zemin etüt raporunun hazırlanması aşamasında, Jeolojik yapı, deprem bölgesi, kat adedi vb. bilgiler doğrultusunda rapor formatı ve yapılacak yapının taban alanı ve kat yüksekliğine göre araştırma çukuru ve sondaj çalışmalarının yerleri, derinlikleri ve sayısı belirlenir. Arazi çalışmaları Müdürlüğümüz kontrolünde yapılır. |
20 GÜN |
17. |
Devletin Hüküm ve Tasarrufu altındaki yerlerin tescil, tahsis ve satışa esas durumlarının 3621/3830 Sayılı kıyı Kanunu kapsamında kalıp kalmadığının İncelenmesi. |
1-Milli Emlak Müdürlüğü veya Malmüdürlüğünün yazısı. 2-Koordinatlı kadastro çapı veya kroki. |
2 GÜN |
18. |
Muhacir belgesi verme. |
|
2 GÜN |
19. |
İskan Kanunu gereği Hak Sahipliği İşlemlerine ait Dilekçeler |
1-Bir yıl köy nufüsüna kayıtlı olması ve son bir yıl köyde ikamet etmesi
|
15 GÜN |
20. |
Taşınmaz Malları Kamulaştırılan Aileler İçin Verilecek İskan Hizmetleri Şube Çalışmaları |
1-İskan yapılması düşünülen yer için gerekli bilgi ve belgeler toplanır. 2-Toplanan Belgeler Bakanlığa gönderilir.
3-İskan talebinde bulunan ailelerin başvuru dilekçeleri alınır. 4- İskanın şekli belirlenir.
Düzenlenen dosyalarda bulunması gereken belgeler: a) Müracaat süresi içinde aile temsilcisince aile bireylerinin isimlerinin ve adreslerinin olduğu dilekçe. b) Aile temsilcisinin nüfus cüzdan fotokopisi.
|
(Vatandaşın seçtiği şehirsel veya kırsal iskan hizmetine göre değişmektedir) 120 GÜN |
|
|
m) yasa, yönetmelik ve genelge gereği ihtiyaç duyulacak diğer belgeler.
|
|
21. |
İskan Arazi Etüt Çalışmaları |
1- İskanın şekline göre Müdürlüğümüzce arazi araştırması yapılır. 2- Kurum görüşleri alınır.
|
45 GÜN |
22. |
İskan Proje Çalışmaları |
|
120 GÜN |
23. |
İskan Konutları Çalışmaları |
|
(süreç Bakanlıkça ihale ve yatırım programına göre değişir) |
24. |
İskan Tapu ve Tescil İşlemleri |
|
60 GÜN |
25. |
2510 sayılı Yasaya göre verilen parsellerin Takyit süreleri ile parsel sahiplerinin kimlik bilgilerinin tespiti. |
1-Tapu sicil Müdürlüğü yazısı. 2-Nüfus cüzdanı. |
2 GÜN |
26. |
Define arama ruhsatının verilmesi için halihazır haritalarının onaylanması. |
|
2 GÜN |
27. |
Belediye yardım talep dosyası inceleme ve onay işlemleri |
1-İlgili Bakanlığa iletilmek üzere, Belediyesince yardım talep yazısı. 2-Yardım talep edilen dosya 4 nüsha olarak hazırlanır. 3-Yardıma esas dosya içerisinde bulunması gerekli evraklar. -Yapılacak işe ait gerekçe raporu.(Belediye Başkanı tarafından hazırlanıp imzalanacak.) -Yapılacak işe ait İlgili belediyesince alınan Encümen Kararı. -Yapılacak işin 1/1000 ölçekli uygulama imar planındaki yerini gösteren plan fotokopisi. -Yapılacak işe ait detaylı kesit krokisi. -Yapılacak işe ait hazırlanan metraj ve keşif özeti. |
3 GÜN |
28. |
Mücavir Alan Başvuruları. |
1-1/25.000 ölçekli teklif mücavir alan sınırı, Bakanlıkça onaylı mevcut mücavir alan sınırı(var ise), onaylı imar planı sınırı (var ise), belediye sınırı, il ve ilçe sınırları (var ise), köy idari sınırlarını (tapulama sınırları) gösterir halihazır pafta.
Taramada renkli 24bit, 300 dpi çözünürlük ve “jpg uzantılı resim dosyası kullanılacaktır)*.
|
30 GÜN |
|
|
7-Teklife ilişkin Belediye meclis kararı. 8-Belediye Teknik Gerekçe Raporu. 9-İl Özel İdaresi görüşü. Bakanlıkça uygun görüş verilmesi neticesinde; teklife ilişkin il idare kurulu kararı alınması. Teklife ilişkin alınabiliyorsa köy ihtiyar heyeti kararı. (Not: Belirtilen bilgi ve belgeler 3 adet dosya olarak hazırlanmalıdır.) |
|
29. |
İmar ve Ruhsat Şikayetleri /İnceleme |
Plan Açıklama Raporu. Koordinatlı karelajlı imar çapı. Var ise yapı ruhsatı ve yapı kullanma izin Belgesi. Mimari Proje.
4-Taraflara bilgi ve gereği için yazı yazılır. |
20-30 GÜN |
30. |
Hukuk Müşavirliğine bilgi verme ve/veya Görüş Hazırlama. |
4-Kaçak yapılara ilişkin yapılan işlemlere dair bilgi ve belge. 5-Belediyenin güncel yıllık gelir-gider durumunu gösteri bilgi ve belge. 6-Belediyenin güncel personel (teknik-idari), araç gereç sayısı. 7- Belediyenin güncel nüfusu. 8- Köy tüzelkişiliklerinin görüş ve değerlendirmeleri. |
7 GÜN |
31. |
Köy Kalkınma Payları |
3-Köy muhtarından işin yapılacağı yer ile ilgili olarak mülkiyet belgesi cinsi 4-Köy muhtarından işin yapılarak tamamlanması hususunda taahhütname ve muvafakatname |
3 GÜN |
32. |
Arsa Seçimi |
|
15 GÜN |
33. |
Resmi Kurumlara Proje Hazırlama |
- arsa tapusu, tahsis belgesi, aplikasyon krokisi, kadastral çap, imar planı,imar çapı (son 1 yıl içinde tasdikli), zemin ve temel etüt raporu (gerektiğinde ek belgeler) istenir. |
30 GÜN |
|
|
|
|
34. |
Rölöve Projeleri |
1-İlgili kamu kuruluşlarının resmi yazı ile talep etmeleri durumunda, söz konusu kurumlara ait rölöve projeleri Müdürlüğümüzce hazırlanır. |
15 GÜN |
35. |
Tadilat Projeleri |
1-İlgili kamu kuruluşlarının resmi yazı ile başvuru yapması halinde, varsa mevcut projeler (mimari,statik,elektrik ve tesisat projeleri) temin edildikten sonra; yoksa rölövesi alınarak tadilat projeleri Müdürlüğümüzce uygulamaya hazır hale getirilir. |
15 GÜN |
36. |
Çevre Tanzim Projeleri |
1-İlgili kamu kuruluşlarının resmi yazı ile başvuru yapması halinde,arazinin karolajlı plankotesi alındıktan sonra, ilgili yönetmelikler çerçevesinde, çevre düzenleme projeleri Müdürlüğümüzce yapılır. İlgili kuruluştan:
|
15 GÜN |
37. |
Güçlendirme Projeleri |
1-İlgili kamu kuruluşlarının resmi yazı ile başvuru yapması halinde, güçlendirme yapılmasına karar verilmiş olan kamu binalarının, hizmet alım ihalesi yapılarak temin edilen güçlendirme projeleri; detaylı olarak incelendikten sonra Bakanlığımızca belirtilen kusur ve noksanlar tamamlanarak Müdürlüğümüzce onaylanır. İlgili kuruluştan:
2-Proje ihalesi sonrası uygulama aşamasında kontrollük hizmeti Müdürlüğümüzce verilmektedir. |
ŞARTNAMEDE BELİRTİLEN SÜRE |
38. |
Mimarlık-Mühendislik Hizmet Bedelleri |
1-İlgili kamu kuruluşlarının resmi yazı ile başvuru yapması halinde,söz konusu kamu binalarına ait değer tespiti (arsa hariç ), o yıla ait mimarlık-mühendislik hizmet bedeli dikkate alınarak Müdürlüğümüzce hazırlanır. İlgili kuruluştan: - rölöve projeleri istenir. |
15 GÜN |
39. |
Hayırseverlere Yaptırılacak İnşaatlar |
1-Hayırseverlere yaptırılacak inşaatlara ait uygulama projelerinin temin edilmesinde veya uygulamaya esas hale getirilmesinde Müdürlüğümüz yardımcı olmaktadır. Hayırseverlerden:
|
15 GÜN |
40. |
Teknik Raporlar |
İstenen Belgeler: - 4 takım rölöve projeleri ve Yapı Kullanma izin Belgesi ile başvurulması halinde mahallinde Müdürlüğümüz teknik elemanlarınca inceleme yapıldıktan sonra söz konusu yere ait İnceleme Raporu tanzim edilerek rölöve projeleri onaylanır |
10 GÜN |
41. |
Silah Ruhsatı Verme Görüşü |
1-Gerçek yada tüzel kişilere ait düzenlenmiş iş bitirme belgesi(gerçek kişilerde iş bitirme belgesinde resim yer almalıdır. ) |
2 GÜN |
42. |
Diğer Kamu Kurum ve Kuruluşlarından gelen yazılar |
İlgili kamu kurum ve kuruluşları tarafından yazı ve ekleriyle birlikte Müdürlüğümüze başvurulması |
15 GÜN |
43. |
Yaklaşık Maliyet (tüm resmi kurumların yapım ve onarım işleriyle alakalı olarak maliyet hesabı) |
1-Resmi kurumlardan gelecek olan Yaklaşık Maliyet isteme ile ilgili üst yazı 2-İhale Makamınca alınmış yaklaşık maliyet komisyonu oluru. |
20-30 GÜN |
44. |
İhale öncesi İşlemler |
Şartnamelerin Hazırlanması, İdari Şartname ve sözleşme tasarısının hazırlanması
larak ihale dokümanı içerisinde yer alan bilgi ve belgelerle birlikte ihale yetkilisinin makam onayına sunulması ve akabinde ihale onayının alınması
|
90-120 GÜN |
45. |
İhale |
3-Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri. 4- Teklif mektubu. 5- Teminat.
|
1 GÜN |
46. |
İhale Sonrası İşlemler |
Teminatların iadesi esnasında yüklenici Sosyal Güvenlik Kurumlarından İlişiksiz belgesi getirmesi zorunludur. 14- Sözleşme esnasında sözleşmenin devrinin yapılması ya da iş devam ederken işin tasfiyesi ve yahut feshi durumları idare tarafından kanunun ön gördüğü durumlar göz önünde bulundurularak gerekli hükümlerin uygulanması sağlanır. |
İŞİN SÜRESİ+ 12 AY |
47. |
Ara Hakediş Raporu |
|
30 GÜN |
|
|
|
|
48. |
Kesin Hakediş Raporu |
|
6 AY |
49. |
Hakediş Tahakkuku |
1-5 takım hakediş dosyası 2-1 adet fatura
|
2 GÜN |
50. |
İş Deneyim(Bitirme) Belgesi |
|
5 GÜN |
51. |
Kesin Teminat İadeleri |
1-Yüklenici firmadan; Sosyal Güvenlik Kurumundan İlişiksizlik belgesi istenir. |
5 GÜN |
52. |
Patlayıcı Madde Depoları |
Yılda en az 3 defa denetlenmektedir. |
3 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
53. |
İhbar ve Şikayet İşlemleri |
Dilekçe ve ekleri |
7 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
54. |
Yapı Malzemeleri ve Piyasa Gözetimi ve Denetimi |
4703 sayılı kanun kapsamında piyasadaki yapı malzemeleri periyodik olarak denetlenmektedir. |
7 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
55. |
Beton Deney Raporları ( 1set ) |
|
28 GÜN |
56. |
Karot Alımı ve Deney Raporları ( 1set ) |
|
5 GÜN |
57. |
Beton Test Çekici Deneyleri |
|
2 GÜN |
58. |
Donatı Tespiti |
|
2 GÜN |
59. |
Çelik çubuk çekme deneyleri |
|
3 GÜN |
60. |
Kontör Yükleme |
T.C. Halk Bankası TR87 0001 2009 4520 0005 0000 26 nolu Bakanlığımız Merkez Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü’ne ait hesaba yatırılmış Kontör Yükleme Bedeline ait makbuzun aslı. |
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
61. |
Yapıya İlişkin Bilgi Formu (YİBF), Fesih İşlemi |
Noter Onaylı Fesihname (Dağıtım : Karşı taraf, ilgili idaresi, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne verilecektir.) |
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
62. |
Fesih Sonrası İnceleme İşlemleri |
|
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
63. |
Denetçi İşe Başlama İşlemi |
|
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
64. |
Denetçi İstifa İşlemi |
İstifa dilekçesi (Dağıtım : Yapı Denetim Kuruluşu, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü) |
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
65. |
Kontrol ve Yardımcı Kontrol Elemanı İşe Başlama İşlemi |
|
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
66. |
Kontrol ve Yardımcı Kontrol Elemanı İstifa İşlemi |
Noterce düzenlenmiş istifaname (Dağıtım : Yapı Denetim Kuruluşu Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü) |
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
67. |
Yapı Denetim Kuruluşu Büro ve Şantiye Denetimi İşlemleri |
İlimiz dahilindeki yapı denetim kuruluşlarının büro denetimleri yılda en az 2 defa ,şantiye denetimleri yılda en az 6 defa denetim tarifine göre yapılmaktadır.Tutulan denetim föyleri sistemde tanıtılmaktadır. |
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
68. |
Yapı Denetim İzin Belgesi, Denetçi İzin Belgesi Dağıtımı |
İlk kez alınan denetim belgesi için T.C. Halk Bankası TR87 0001 2009 4520 0005 0000 26 nolu Bakanlık Merkez Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü’ne ait hesaba yatırılmış 250 liralık banka dekontu. |
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
69. |
Yapı Denetim Kuruluşlarının İzin Belgelerinin vize İşlemleri |
Başvuru dilekçesi |
5 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
70. |
Denetçi Belgesi vize işlemleri |
1-Başvuru dilekçesi 2- Denetçi Belgesi 3- Şantiyelerde iş görebileceklerine ilişkin, görevini devamlı olarak yapmaya engel bir durumu olmadığına dair |
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen |
|
|
sağlık raporu 4- Adli Sicil Beyanı
|
süreler hariç) |
|
|
71. |
Denetçi,Kontrol elemanı,Yardımcı Kontrol elemanı vefat işlemi |
Çalıştığı firma tarafından hazırlanmış dilekçe ve ölüm raporu. |
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
|
72. |
Denetçi adres değişikliği işlemleri |
1-Başvuru dilekçesi 2-Denetçi belgesi 3-İkametgah belgesi |
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
|
73. |
Şantiye şefi adres değişikliği işlemleri |
1-Başvuru dilekçesi 2-İkametgah belgesi |
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
|
74. |
Sistemde kullanıcı hesabı bulunmayan denetçi,kontrol ve yardımcı kontrol elemanlarının YDS de kullanıcı hesaplarının oluşturulması |
|
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
|
75. |
Proje müellifi bilgilerini güncelleme |
1-Başvuru dilekçesi 2-Oda kayıt belgesi 3-Diploma sureti 4-Tc kimlik belgesi |
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
|
76. |
YDS de denetim bilgileri güncelleme |
|
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
|
77. |
Yapı Denetim Firmalarına Düzenlenen Hak edişlerde Seviye Belirleme |
Yapı Denetim Firmaları İçin İlgili İdarelerce düzenlenen Hak edişlerin Seviye Tesbit ve İncelenmesi (Hak edişlerin Şube Müdürlüğümüze gelişinden itibaren) |
5GÜN Hakediş dosyalarında tesbit edilen eksikliklerin tamamlanma süresi hariç |
|
78. |
Yapı Müteahhidi Yetki Belge Numarası verilmesi |
1)Başvuru Dilekçesi 2)Başvuru Formu 3)Ticaret Odası Kaydı 4)Ticaret Sicil Gazetesi(Tüzel kişi başvurusu ise) 5)Dekont 6)Onaylı mimari proje kapağı(Geçici Müteahhit ise) |
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
|
79. |
Yapı Müteahhidi Yetki Belge Numarası İptali ve İptalin Kaldırılması |
Başvuru Dilekçesi |
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
80. |
Yapı ustalarının eğitimi ve belgelendirmesine ilişkin konularda ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğini geliştirmek ve koordinasyonu sağlamak |
1)Başvuru Dilekçesi 2)Onaylı SGK Dökümü 3)Nüfus Cüzdanı Fotokopisi 4)2 adet resim |
1 GÜN (Tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süreler hariç) |
81. |
ÇED Yönetmeliği Kapsamında Başvuru |
1- Başvuru dilekçesi, 2- Proje özeti,
|
20 İŞ GÜNÜ |
82. |
ÇED Gerekli Değildir Belgesi |
( Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından ÇED yeterlilik belgesi almış firmalar tarafından hazırlanacak rapor www.csb.gov.tr adresinden bakılabilir),
7- Bu evraklar dışında idarece gerekli görülebilecek İlgili kurum görüşleri rapora eklenecek. ( DSİ Bölge Müdürlüğü, Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü, Meteoroloji Müdürlüğü görüşü, değişik ölçeklerde harita ve imar planı örneği.) |
25 İŞ GÜNÜ |
83. |
ÇED Olumlu / ÇED Gerekli Değildir Kararı Alınan Projelerin, Proje Sahiplerinin Herhangi Bir Nedenle Değişmesi Durumunda Yeni Proje Sahibinin Sunması Gereken Belgeler |
|
10 İŞ GÜNÜ |
84. |
Geçici Faaliyet Belgesi (ÇKAGİLHY Ek-2 faaliyetler) -Tüm İzin, İzin-Lisans konu- |
Çevre Görevlisi aracılığı ile internet üzerinden başvuru |
30 GÜN |
|
lu başvurular için elektronik ortamda tek belge |
|
|
85. |
Çevre İzin Belgesi (ÇKAGİLHY Ek-2 faaliyetler) - Çevre Kanununca alınması gereken; Hava Emisyonu, Atıksu Deşarjı, Gürültü Kontrolü, Derin Deniz Deşarjı, Tehlikeli Madde Deşarjı konula- rından en az birini içerip, lisans konusu bulunmayan izinler |
Çevre Görevlisi aracılığı ile internet üzerinden başvuru |
6 AY |
86. |
Çevre İzin ve Lisans Belgesi (ÇKAGİLHY Ek-2 faaliyetler) -Çevre Kanununca alınması gereken; Geri Kazanım, Bertaraf, Ara Depolama, İşleme ve Arındırma lisans konula- rından en az birini içerip, varsa izin konuları da eklenerek yapılan tek başvuru. |
Çevre Görevlisi aracılığı ile internet üzerinden başvuru |
6 AY |
87. |
Uygunluk Belgesi (ÇKAGİLHY Ek-1 ve Ek-2 kapsamındaki tüm faaliyetlerin izin, izin-lisans başvuruları hava emisyonu ya da herhangi bir lisans konusu-nu içeriyorsa Geçici Faali-yet Belgesi başvurusu yapılabilmesi ilgili yönetme- liklerde belirtilen fiziksel şartların yerine getirildiğine dair İl Müdürlüğümüzden alınan Uygunluk Belgesinin sisteme yüklenmesi zorunludur.) |
Çevre Görevlisinin faaliyet için Geçici Faaliyet Belgesi başvurusu yapabilmesi için uygunluk belgesini sisteme yüklemesi gerekmektedir.
Çevre Görevlisince İl Müdürlüğümüze yapılacak başvuru Çevre İzinleri Şube Müdürlüğünce yerinde yapılacak inceleme sonucu cevaplandırılacaktır. |
15 GÜN |
88. |
Valilik Tespit Raporu - Hava Emisyonu konulu tüm çevre izni başvuru- larında sunulacak belgeler |
Hava emisyonu konulu GFB alan işletme emisyon ölçümlerini yaptırıp, emisyon raporunu hazırlatarak çevre görevlisi tarafından İl Müdürlüğümüze yazılı müracaatla rapor sunularak İl Müdürlüğümüzden Valilik Tespit Raporu talep edilmektedir. |
20 GÜN |
|
arasında Valilik Tespit Raporu yer almaktadır. |
Çevre Görevlisince İl Müdürlüğümüze yapılacak başvuru Çevre İzinleri Şube Müdürlüğünce yerinde yapılacak inceleme sonucu cevaplandırılacaktır. |
|
89. |
Egzoz Gazı Emisyon Ölçüm Yetki Belgesi |
-TSE 12047 veya TS-EN ISO/IEC 17020 Hizmet Yeterlilik Belgesinin onaylı sureti, -Egzoz Gazı Emisyon Ölçüm Yetki Belgesi Bedelinin yatırıldığına dair banka dekontu.
(Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne yazılı olarak yapılan başvurular Çevre İzinleri Şube Müdürlüğünce cevaplandırılır) |
15 GÜN |
90. |
Tehlikeli Atık Taşıma Lisansı (Araç için) |
|
15 İŞ GÜNÜ |
91. |
Tehlikeli Atık Taşıma Lisansı (Firma için) |
|
15 İŞ GÜNÜ |
92. |
Atık Yağ Taşıma Lisansı (Araç için) |
|
15 İŞ GÜNÜ |
|
|
olabilecek olumsuz etkilerin en aza indirilmesi için alınacak tedbirler,
|
|
93. |
Atık Yağ Taşıma Lisansı (Firma için) |
|
15 İŞ GÜNÜ |
94. |
Bitkisel Atık Yağ Taşıma Lisansı (Araç İçin) Lokanta, Yemek Fabrikaları, Otel, Motel, Yemekhaneler, Turistik Tesisler Ve Tatil Köyleri İle Diğer Benzeri Tesislerden Kaynaklanan Kullanılmış Kızartmalık Yağların, Geri Dönüşüm Ve Bertaraf Tesisleri İle Biyodizel Üretim Tesislerine Taşınması İçin Alınması Gereken Belge |
|
15 İŞ GÜNÜ |
95. |
Bitkisel Atık Yağ Taşıma Lisansı (Firma için) Lokanta, Yemek Fabrikaları, Otel, Motel, Yemekhaneler, Turistik Tesisler Ve Tatil Köyleri İle |
|
15 İŞ GÜNÜ |
|
Diğer Benzeri Tesislerden Kaynaklanan Kullanılmış Kızartmalık Yağların, Geri Dönüşüm Ve Bertaraf Tesisleri İle Biyodizel Üretim Tesislerine Taşınması İçin Alınması Gereken Belge |
9. Taşıma lisansı bedeline ait dekont (başvuru uygun bulunursa) |
|
96. |
Atık Akümülatör Taşıma Lisansı (Araç için) |
|
15 İŞ GÜNÜ |
97. |
Atık Akümülatör Taşıma Lisansı (Firma İçin) |
|
15 İŞ GÜNÜ |
98. |
Atık Poliklorlu Bifenil Ve Poliklorlu Terfenillerin Taşıma Lisansı (Araç için) |
|
15 İŞ GÜNÜ |
|
|
|
|
99. |
Atık Poliklorlu Bifenil Ve Poliklorlu Terfenillerin Taşıma Lisansı (Firma için) |
numarası,
|
15 İŞ GÜNÜ |
100. |
Tıbbi atıkların Taşıma Lisansı
(Araç için) |
|
15 İŞ GÜNÜ |
101. |
Tıbbi Atıkları Taşıma Lisansı (Firma için) |
|
15 İŞ GÜNÜ |
|
|
|
|
102. |
Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği Kapsamında Atık Yönetim Planının Onaylanması |
-Dilekçe, -İlgili Mevzuat kapsamında hazırlanan Atık Yönetim Planı. |
30 GÜN |
103. |
Ulusal Atık Taşıma Formlarının Yetkilendirilmiş Kuruluşlara Ve Atık Üreticilerine Verilmesi |
-Banka Dekontunun aslı. |
1 GÜN |
104. |
Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği Kapsamında Numune Alınması |
-Dilekçe. |
3 GÜN |
105. |
Tehlikeli Atık Geçici Depolama İzni |
-Başvuru dilekçesi, -Atık deposunun özellikleri, resimleri, genel yerleşim planı (ölçekli), atıksu/sızıntı suyu toplama kanallarının bağlantılarını gösterir ölçekli teknik imza onaylı vaziyet planı, -Atık miktarları (aylık/yıllık), -Atıkların nasıl bertaraf edileceğini gösteren bilgi ve belgeler (UATF teslim makbuzu, sevk irsaliyesi vb.), -Yenileme ise eski belgenin orjinali, -Tesis Vaziyet Planı -Geçici Depolama İzin bedelinin dekontu (başvuru uygun ise) |
15 İŞ GÜNÜ |
106. |
Çevre Bilgi Sistemine olma ve şifre parola vermekayıt |
Çevre Bilgi Sistemine Kayıt Formu |
3 GÜN |
107. |
Atık Yağ üreticilerinin Beyan Formunu değerlendirme |
-Dilekçe, -Beyan Formu. |
5 GÜN |
108. |
Bitkisel Atık Yağ Geçici Depolama İzni
Geri Dönüşüm Ve Bertaraf Tesisleri İle Biyodizel Üre- tim Tesislerinin Kendi Tesisleri Dışında Kurulan, Kullanılmış Kızarmalık Yağların (Sub Stack, Yağlı Toprak, Yağ Tutucuların- dan Çıkan Yağlar Ve Tank Dibi Tortular Hariç) Depolandığı Geçici Depolama Tesisleri İçin Alınması Gereken Belge |
|
15 İŞ GÜNÜ |
109. |
Bitkisel Atık Yağ Ulusal Atık Taşıma Formlarını değerlendirme |
-Dilekçe, -Ulusal Atık Taşıma Formu |
5 GÜN |
110. |
Atık Akümülatör Geçici Depolama İzni |
|
15 İŞ GÜNÜ |
111. |
Ambalaj üretici ve /veya
piyasaya süren firma kodu ve şifre verilmesi |
|
3 GÜN |
112. |
Ambalaj Bildirim Onayı |
|
30 GÜN |
113. |
Ambalaj Belgeleme Onayı |
|
45 GÜN |
114. |
Ömrünü Tamamlamış Lastiklerin Geçici Depolama İzini |
Geçici depolama alanları, taşkın riskinin yüksek olduğu bölgelerde, heyelan, deprem, çığ ve erozyon bölgelerinde, yangın riski taşıyan alanlar ile tarım ve orman arazileri, meskun mahaller gibi yerlerde kurulamaz.
|
30 İŞ GÜNÜ |
115. |
Poliklorlu Bifenil Ve Poliklorlu Terfenillerin Geçici Depolama İzini |
|
15 İŞ GÜNÜ |
116. |
Çevrenin Korunması Yönünden Kontrol Altında Tutulan Atıkların DTST Ek- 1/A Sayılı Listede Yer Alan Atıkları İthal Etmek İçin Uygunluk Yazısı verilmesi |
1. Dilekçe,
ç) 2620.11.00.00.00 GTİP’li atığın ithalinde, menşe veya çıkış ülkesinin yetkili merciinden veya akredite kuruluşlarından alınan ve Ek-1 sayılı listede atığın madde açılımında belirtilen dros değerlerini karşıladığına dair analiz belgesinin aslı ve tercümesi,
(3) İthalatçı veya temsilcisi bu maddenin ikinci fıkrasının (b) bendinde belirtilen bilgi formunu Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne verdiği tarihte, formun bir örneğini ilgili sınır gümrük idaresine de yazılı olarak iletmekle yükümlüdür. |
10 İŞ GÜNÜ |
117. |
Deşarj İzni Görüşü (Tesis deşarj yönünden çevre İzninden muaf ise) |
|
10 İŞ GÜNÜ |
118. |
Stabilize Arıtma Çamurlarının Toprakta Kullanılması İzni TKKY Kapsamında Atık Suların Arıtılması Sonucu Elde Edilen Çamurun Toprakta Kullanılabilmesi İçin Yapılan İşlem |
31.05.2005 tarih ve 25831 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Toprak Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği’ne göre; Stabilize Arıtma Çamuru Kullanım İzin Belgesi için; aşağıda belirtilen bilgi ve belgelerle birlikte Valiliğe başvuruda bulunulması gerekmektedir.
|
30 İŞ GÜNÜ |
119. |
Bilgi Formu (Taşıt Üstü İşlemlere Tabi Tutulacak İthal Yakıtlar İçin) |
|
1 GÜN |
120. |
Katı Yakıt Uygunluk Yazısı
(İthal Kömür İçin) |
|
25 GÜN |
|
|
|
|
121. |
Katı Yakıt Uygunluk Belgesi
(Yerli Kömür İçin) |
|
30 GÜN |
122. |
Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi
(İthal/Yerli Kömür İçin) |
|
15 İŞ GÜNÜ |
123. |
Katı Yakıt Dağıtıcı Kayıt Belgesi |
|
15 İŞ GÜNÜ |
124. |
Katı Yakıt Satış İzin Belgesi
(İthal/Yerli Kömür İçin) |
|
5 İŞ GÜNÜ |
125. |
Atık Alma Gemilerine Lisans Belgesi verilmesi |
|
45 İŞ GÜNÜ |
|
|
|
|
126. |
Atıksu Arıtma Tesisi Proje Onayı |
|
30 İŞ GÜNÜ |
127. |
Arıtılmış Atıksuların Geri Kazanılarak Kullanılması |
1. Dilekçe |
60 İŞ GÜNÜ |
128. |
Atıksu arıtma tesisi kurulup kurulmayacağına ilişkin görüş verilmesi
(ÇED kapsamına girmeyen tesisler için) |
3.Kapasite raporu
6.Fosseptiğin kapasitesi ve proje (onaylı ve ölçekli)
9.Atıksuyun alıcı ortama verilmeyeceğine dair noter onaylı taahhütname. |
15 İŞ GÜNÜ |
129. |
Tabiat varlıkları ve doğal sit alanları içerisinde ilgili mevzuat ve varsa imar planı kararlarına uygun her türlü inşaat faaliyet, izin, inşaat ruhsatı, yapı kullanma izni, sondaj, ÇED sürecine ilişkin görüş |
|
3 AY (Yerinde inceleme ve komisyon gündemine alınması gerekiyor ise)
15 GÜN |
|
talepleri |
tüm ekleri ile birlikte güncel tapu tescil belgesi, vaziyet planı. 7. Müracaata konu söz konusu alan veya taşınmaza dair daha önce alınmış bir yargı kararı ve Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurul kararı varsa, karara ilişkin belgeler. Not: Tüm belgeler ilgili Kamu Kurum ve Kuruluşlarından onaylı olarak başvuru dosyasına eklenmelidir. |
(Yerinde inceleme ve komisyon gündemine alınması gerekmiyor ise) |
130. |
Hazine, kamu kurum ve kuruluşlarının mülkiyetinde bulunan korunması gerekli tabiat varlıkları ve doğal sit alanları içerisinde kalan taşınmazlara ilişkin 2863 sayılı yasanın;13 ve 14. maddesinde tanımlanan satış, hibe, kiralama, tahsis, irtifak hakkı gibi işlemlere ilişkin başvuruları ve 15 ve 17. Maddesinde tanımlanan takas ve kamulaştırma ile ilgili iş ve işlemlere ilişkin başvurular |
Not: Tüm belgeler ilgili Kamu Kurum ve Kuruluşlarından onaylı olarak başvuru dosyasına eklenmelidir. |
3 AY (Yerinde inceleme ve komisyon gündemine alınması gerekiyor ise)
15 GÜN (Yerinde inceleme ve komisyon gündemine alınması gerekmiyor ise) |
131. |
Tabiat varlıkları ve doğal sit alanlarının tesciline ilişkin başvurular |
|
15 AY |
İlk Müracaat Yeri |
: |
İkinci Müracaat Yeri : |
İsim |
: Mahmut AKSULAR |
İsim : Nazmi YAKAR |
Unvan |
: Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdür Yrd. V. |
Unvan : Çevre, Şehircilik ve iklim Değişikliği İl Müdür V |
Adres |
: Hakkari Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü |
Adres : Hakkari Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü |
Tel |
: 0.438. 211 6020 |
Tel : 0.438. 211 6020 |
Faks |
: 0.438. 211 6275 |
Faks : 0.438. 211 6275 |
e-Posta |
: mahmut.aksular@csb.gov.tr |
e-Posta : mahmut.aksular@csb.gov.tr |
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede
tamamlanmaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.